Stoiska

Stoisko to ambasada Twojej marki

Tak jak i ona powinno reprezentować najlepiej, najskuteczniej w kontekście sprzedażowym, jak to tylko możliwe. Dopasowanie jego formy, treści, doboru materiałów niejednokrotnie nastręcza sporo trudności. Dobry Stolarz chętnie pomaga w takiej sytuacji, pozostając czułym na wszelkie sugestie czy życzenia swoich klientów.

 

5 zasad dobrego stoiska

1. Wyróżnij się!
2. Wybierz dobre miejsce.
3. Koncepcja to funkcja.
4. Rozmiar ma znaczenie.
5. Wygoda komunikacji.

1. Wyróżnij się!

2. Wybierz dobre miejsce.

3. Koncepcja to funkcja.

4. Rozmiar ma znaczenie.

5. Wygoda komunikacji.

 

Typy stoisk

Otwarte

Stoiska otwarte to takie w których kontakt z klientem nie dzieli element stoiska np. ciąg lad. Konstrukja stoiska otwartego najczęściej organizowana jest na określonym wcześniej planie, przy użyciu elementów kluczowych dla osiągnięcia założonych celów. Charakterystyczną dla tego typu stoisk jest niezależna zabudowa, lekkość form i przestronność. Ten typ stoisk wymaga dysponowania większymi powierzchniami zabudowy. Najczęsciej znajduje zastosowanie przy produktach dla których równie ważne, co sprzedażowe są walory estetyczne, bądź bezpośrednia prezentacja produktu nie jest możliwa (dobra nie materiale).

 

Zamknięte

Przeciwieństwem stoisk otwartych są, jak nietrudno się domyślić stoiska zamknięte. Najczęściej zalicza się do nich stoiska wyspowe o zwartej zabudowie, z oddzielną przestrzenią dla obsługi i oddzielną dla klienta. Barierę przy takim rozwiązaniu w większości przypadków jest zabudowa ladą obsługową. Ten typ stoisk zamkniętych stosowany jest głównie przez marki posiadające szeroką ofertę produktową, która z uwagi na równoważność sprzedażową produktów, musi być w pełni na takim stoisku zaprezentowana. Wielkość przestrzeni prezentacyjnej dla stoiska zamkniętego, szczególnie na stoiskach poniżęj 6m2, zdecydowanie większa niż na stoisku otwartym o podobnej wielkości.

 

 

Budowa

Generalnie w budowie stoiska możemy wyznaczyć kilka obszarów, które wzajemnie na siebie zachodzą lub są od siebie zależne. Główne obszary to:

  • Ekspozycyjny
  • Kontaktu
  • Socjalny

W zależności od zadania jakie zostało postawione przed danym stoiskiem, jego obszary przyjmują różną formę i rozmiar.


do górystrona główna